Defensive Driving si Commentary Driving

Defensive driving

Defensive driving sau conducere defensivă în limba română, este o formă de educație pentru șoferii de autovehicule și înseamna mai mult decât stăpânirea regulilor de circulație. Scopul său este acela de a reduce riscurile la care se expun participanții la traficul cotidian, prin anticiparea situațiilor periculoase.

Commentary driving

Reprezintă supervizarea practică a cursanților privind conduita în trafic din punct de vedere „safety driving” de către instructorii Napoca Rally Academy. Evaluarea este urmată de sugestii menite a corecta conduita cursanților.

Cum și de ce defensive driving?

Reducerea numarului de accidente in trafic:

  • numarul de accidente rutiere grave (accidente mortale, raniri grave, daune materiale mari) poate scadea cu pana la 70%;
  • numarul incidentelor rutiere majore (raniri care necestita spitalizare, daune materiale semnificative) poate scadea cu pana la 50%;
  • numarul incidentelor rutiere usoare (tamponari, raniri usoare) poate scadea cu pana la 50%.

Reducerea riscului de accidentare a angajatilor implicati in trafic;

Reducerea numarului de autovehicule ale companiei imobilizate din cauza accidentelor;

Reducerea costurilor cu reparatiile autovehiculelor companiei implicate in accidente;

Reducerea cheltuielilor cu asigurarile parcului auto (RCA, CASCO):

  • datorita scaderii numarului incidentelor in trafic, in functie de asigurator, primele de asigurare pot scadea cu pana la 20%;
  • datorita scaderii numarului si gravitatii accidentelor, scade si cuantumul francizelor platite pentru accidentele in care sunt implicate masinile companie (atat din vina angajatilor cat si din alte cauze).

Reducerea costurilor de exploatare a masinilor companiei:

  • reducerea consumului de combustibil cu pana la 10%;
  • reducerea semnificativa a costurilor cu piesele de schimb (anvelope, placute de frana, discuri de ambreaj etc).

Cresterea duratei de exploatare a masinilor companiei.

Condusul pentru a salva vieți, timp și bani

In 2010 Comisia Europeană a luat decizia de a elabora noile orientări pentru perioada 2011 – 2020 pentru un spaţiu european de siguranţă rutieră, menţinând obiectivul principal, de reducere a deceselor cu 50% faţă de perioada anterioară.

Potrivit unei statistici ONU, în lume, la fiecare 6 secunde o persoană moare sau este grav rănită în contextul unui accident rutier.

În fiecare an, mii de oameni își pierd viața sau sunt răniți grav în accidente pe șoselele din UE. Între 2010 și 2019, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere în Europa a scăzut cu 23 %, dar cifrele arată că, în timp ce opt țări au înregistrat cea mai scăzută rată a mortalității în 2019, scăderea ratei mortalității a încetinit în majoritatea statelor membre.

În 2019, țările UE cu cel mai bun palmares privind siguranța rutieră au fost Suedia și Irlanda, în timp ce țările unde palmaresul a fost cel mai slab au fost România, Bulgaria și Polonia.

Media UE de 51 de decese rutiere la un milion de locuitori maschează diferențe semnificative între statele membre. Deși decalajele dintre statele membre s-au redus semnificativ începând cu anul 2000, există încă o rată de patru ori mai mare de decese rutiere în țara cea mai nesigură față de cea mai sigură.

Pe baza cifrelor provizorii pentru 2019, țările cu cele mai bune cifre au fost Suedia (22 decese/milion) și Irlanda (29/milion), în timp ce România (96/milion), Bulgaria (89/milion) și Polonia (77/milion) au raportat cele mai mari rate ale letalității în 2019.

În 2018, 12 % dintre persoanele ucise pe șoselele din Uniune au avut vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, în timp ce numai 8 % din populația europeană face parte din această categorie de vârstă, ceea ce înseamnă că tinerii sunt în mod disproporționat mai susceptibili de a fi implicați într-un accident rutier mortal. 
Standardul de siguranta al “Motor Vehicle Operations” ANSI/ASSE Z15.1 defineste condusul defensiv ca fiind “condusul pentru a salva vieti, timp si bani”.