Defensive Driving si Commentary Driving

Defensive driving

Defensive driving sau conducere defensivă în limba română, este o formă de educație pentru șoferii de autovehicule și înseamna mai mult decât stăpânirea regulilor de circulație. Scopul său este acela de a reduce riscurile la care se expun participanții la traficul cotidian, prin anticiparea situațiilor periculoase.

Commentary driving

Reprezintă supervizarea practică a cursanților privind conduita în trafic din punct de vedere „safety driving” de către instructorii Napoca Rally Academy. Evaluarea este urmată de sugestii menite a corecta conduita cursanților.

Cum si de ce defensive driving?

Reducerea numarului de accidente in trafic:

  • numarul de accidente rutiere grave (accidente mortale, raniri grave, daune materiale mari) poate scadea cu pana la 70%;
  • numarul incidentelor rutiere majore (raniri care necestita spitalizare, daune materiale semnificative) poate scadea cu pana la 50%;
  • numarul incidentelor rutiere usoare (tamponari, raniri usoare) poate scadea cu pana la 50%.

Reducerea riscului de accidentare a angajatilor implicati in trafic;

Reducerea numarului de autovehicule ale companiei imobilizate din cauza accidentelor;

Reducerea costurilor cu reparatiile autovehiculelor companiei implicate in accidente;

Reducerea cheltuielilor cu asigurarile parcului auto (RCA, CASCO):

  • datorita scaderii numarului incidentelor in trafic, in functie de asigurator, primele de asigurare pot scadea cu pana la 20%;
  • datorita scaderii numarului si gravitatii accidentelor, scade si cuantumul francizelor platite pentru accidentele in care sunt implicate masinile companie (atat din vina angajatilor cat si din alte cauze).

Reducerea costurilor de exploatare a masinilor companiei:

  • reducerea consumului de combustibil cu pana la 10%;
  • reducerea semnificativa a costurilor cu piesele de schimb (anvelope, placute de frana, discuri de ambreaj etc).

Cresterea duratei de exploatare a masinilor companiei.

Condusul pentru a salva vieti, timp si bani​

In 2010 Comisia Europeană a luat decizia de a elabora noile orientări pentru perioada 2011 – 2020 pentru un spaţiu european de siguranţă rutieră, menţinând obiectivul principal, de reducere a deceselor cu 50% faţă de perioada anterioară.

Potrivit unei statistici ONU, în lume, la fiecare 6 secunde o persoană moare sau este grav rănită în contextul unui accident rutier.

Potrivit unui raport IGPR, în perioada 1 ianuarie-22 noiembrie 2012, au fost înregistrate la nivel naţional 8.377 accidente rutiere grave , soldate cu 1.833 de persoane decedate şi 7.922 de persoane rănite grav.

Standardul de siguranta al “Motor Vehicle Operations” ANSI/ASSE Z15.1 defineste condusul defensiv ca fiind “condusul pentru a salva vieti, timp si bani”.